Stalker anomaly прибор ночного видения

Где взять/как включить прибор ночного видения? [Есть ответ]

comingsoon
Если хотите добавить прибор ночного виденья (ПНВ) в костюм СЕВА, то есть решение:
1. Переходим по следующему пути:

C:\Games\Stalker Call of Pripyat\gamedata\configs\misc

Если папки gamedata нет, то нужно распаковать архивы игры с помощью программы Universal Extractor (Универсальный распаковщик).

2. В папке misc находим и открываем текстовым редактором файл:
outfit.ltx

3. Находим строчку:
[scientific_outfit]

4. Копируем всю мою следующую строку и вставляем новой строкой к этому костюму в разделе base:
nightvision_sect = effector_nightvision_3

У меня, например, эта строку под строкой с ценой костюма, так как у других костюмов, у которых пнв есть изначально именно там прописана такая строка, на скрине подробнее.

После этого в игре костюм СЕВА будет с ПНВ.

Источник

Прицелы ПНВ для Boomsticks and Sharpsticks

Прицелы ПНВ для аддона Boomsticks and Sharpsticks

Добавляет ночное видение к трем существующим прицелам BaS с помощью кнопки переключения

ВАЖНО: Работает только на последних версиях BaS.
В текущем BaS уже есть функция области видимости NVG, для которой требуется NVGS на основе шейдеров Beef.
Этот аддон предназначен ТОЛЬКО для тех, кому не нравятся NVG от Beef или пользователи DX8 / DX9, которые не могут его использовать.
В настоящее время поддерживает только формат 16: 9 (вы все еще можете запустить это при других соотношениях, но это будет выглядеть странно)

Баги с scopes_16. xml, и если вы используете надстройки для замены текстур для 2D-прицелов. Но патч / совместимости легко сделать

1. Это не добавляет никаких новых прицелов, а просто хитрый способ включить
ночное видение для трех существующих прицелов в Bas, с тремя различными эффектами NVG 1PN93-4 Night Sight — дешевый
1PN93-1 Night Sight — Mid end
PN-23 Night Зрение — лучший
2. Вы можете переключать NVG с помощью привязки клавиш, в настоящее время установленной как точка с запятой » ; » (я пытался избежать конфликтов привязки клавиш, потому что их много в аномалии)
Вы можете изменить ключ, отредактировав скрипт, просто измените DIK_SEMICOLON в строке
local switch = DIK_keys.DIK_SEMICOLON
на что-то другое, посмотрев на таблицу ключей DIK
3. И да, это поддерживает альтернативные прицелы
4. Я также включил фиксированные шейдеры для r1, чтобы предотвратить сбой для пользователей DX8 (я этого не делал, он был размещен в Discord, и я знаю, почему его не было включено в последнее обновление BaS)

Changelog:
update 1: Fixed a bug where it allowed other scopes to have the NVG effect

Следующие скриншоты сделаны с наложением прицелов Tacticool.

Источник

Прибор ночного видения

ПНВ (Прибор ночного видения) — вспомогательная функция, улучшающая обзор в неосвещённых помещениях, а также в тёмное время суток.

Этот игровой аспект присутствует во всех играх серии в различных формах.

Содержание

Типы ПНВ

«Тень Чернобыля»

В ТЧ существует два типа ПНВ:

  • «Первое поколение» — ПНВ светло-зелёного оттенка. Изображение слегка рябит и довольно заметно размывается, что добавляет реалистичности, но при этом создаёт некоторые трудности.
  • «Второе поколение» — ПНВ серо-синего оттенка. Изображение не рябит и не размывается, при этом практически не изменяется цветовая гамма.

    «Чистое Небо»

    В ЧН «поколения» ПНВ незначительно изменились:

    • «Первое поколение» — ПНВ светло-зелёного оттенка. При переключении можно заметить лёгкую рябь и смену гаммы.
    • «Второе поколение» — ПНВ серо-синего оттенка. Минимальная рябь и незначительный сдвиг цветовой гаммы.

    «Зов Припяти»

    В ЗП ПНВ подвергся переработке, в игре встречается три поколения:

    • «Первое поколение» — ПНВ тёмно-зелёного оттенка с сильным шумом и рябью. Значительно контрастнее и темнее своего аналога из ТЧ и ЧН.
    • «Второе поколение» — ПНВ светло-зелёного оттенка, в сравнении с «Первым поколением» не так сильно рябит и имеет более яркую гамму.
    • «Третье поколение» — ПНВ, практически ничем не отличающееся от «Второго поколения», разница в немного увеличенной яркости изображения.

    Источник

    NVR [update 4 compatible] addon — S.T.A.L.K.E.R. Anomaly mod for S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

    S.T.A.L.K.E.R. Anomaly

    S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat mod | Released 2018

    The stand-alone mod S.T.A.L.K.E.R. Anomaly aims to be the most stable and customizable experience for fans of the S.T.A.L.K.E.R. games. It’s powered by the Monolith 64-bit engine, a custom fork of the X-Ray engine.

    Location
    Filename
    Category
    Licence
    Uploader
    Credits
    Added
    Downloads
    MD5 Hash
    Embed Button
    Embed Widget

    Night Vision Revision addon. New game is NOT required. Click «read more» to view screenshots.

    Mod is changes night vision post-process and add some custom vignettes, night vision glasses now have more differences. Also, I have changed descriptions.

    The new game is NOT required.

    Credits (Gen 3 post-process):

    «Oracle» (Gen 3, colored image, binocular)

    Alternative version of the mod with black & white «Oracle» glasses

    I love these redesigns, although truthfully, I miss the other colors. How «realistic» is the Oracle one in your redesign? (Hell, how realistic is the base Oracle effect at all?)

    It only my opinion, I’ve made Oracle like it’s a very good camera without IR filter:

    Looks amazing, will give this a try 🙂

    So, If someone wants to use an older version of the Oracle, then I’ll do a patch.

    привет,я играю на dx8 и этот мод отлично работает.Но есть проблема,я играю на квадратном мониторе(4:3) и от этого ПНВ 1 уровня выглядит очень узким.Не мог бы сделать вариант для квадратных мониторов..ПНВ 2 и 3 уровня выглядят нормально и их можно не исправлять.Если сделаешь будешь красавчик,но даже так твой мод лучший из всего что есть.Удачи.

    Finally more or less normal night vision)

    Now addon has an alternative folder with «classic» monochrome Oracle.

    I love this addon. The level 1 nightvision feels way better to use. Nice work!

    Me Gusta. Great job. Realism FTW.

    Ayyy, glad to see these are still being used 😀

    Can reupload? Corrupt file’s :/

    Are you shure? I just downloaded it, and everything seems fine.

    Yes, my bad, old rar version hehe ty for the reply!

    [Edited, I wrongly thought it was cause of the mod because my first test without didn’t had the bug, but it’s not ! I also started to talk a lot ^^ I’ll still post my issue tho, in any case someone has a clue !]

    There is a bug linking weather to night vision, making it useless for some reason; I can only solve the issue by manually changing the weather in the editor..

    Heres some screens:
    Without goggle: Ibb.co
    Oracle; With bug: Ibb.co
    Oracle; No bug: Ibb.co

    Hey can you reupload plz? I’ve tried like 10 times to open after downloading but it keeps saying it’s corrupted or missing files? Thank you for the mod by the way!

    Do you know if this overly does work also with night scopes?

    d’ont understand i want that one AN/PVS-14 (Gen 3 binocular) but that add’ons give me PNV-10T (Gen 2+ monocular).

    is it a specific visions for different nvg in game type ?

    Источник

    Beef’s Shader Based NVGs v0.9 for 1.5.1

    Добавляет эффект NVG (naight vision или ночное видение для anomaly) на основе шейдера для Stalker Anomaly вместо более ограниченного эффекта .ppe. В настоящее время заменяет эффекты ПНВ с Gen1 по Gen3, устанавливаемые на голову. Может быть расширен моддерами для создания дополнительных эффектов, таких как не полноэкранные прицелы ПНВ и другие возможности.

    NVG на основе шейдеров Beef v0.9
    Настройки для «Best Visuals» еще не завершены
    Предварительный просмотр — (немного устарело)

    Функции только на DX10 / 11 — возможна будущая совместимость с DX8 / 9, но я не буду касаться ее до тех пор, пока не получу v1.0 NVG.

    После установки этого мода или внесения каких-либо изменений в night_vision.h необходимо перезапустить игру и выбрать УДАЛИТЬ КЭШ ШЕЙДЕРА, иначе изменения не вступят в силу. Программа запуска аномалий перекомпилирует свои шейдеры из папки gamedata / shaders, ТОЛЬКО если эта опция отмечена. После того, как вы сделаете это один раз, вам не нужно будет делать это снова, если вы не внесете изменения в head_mounted_nvg_shader.h или другие шейдеры.

    Текущие функции:
    — ПНВ позволяют неизменное, но несколько ограниченное периферийное зрение, поскольку реальные ПНВ не полностью скрывают весь
    угол обзора своих пользователей — ПНВ теперь осведомлены о глубине, затемняя удаленные объекты (за исключением источников света) для имитации ослабление света
    — еще один эффект глубины, близкие объекты размыты, имитируя ограниченную глубину резкости, которую имеют NVG
    — эффекты ЭЛТ, шума и сцинтилляции добавлены для имитации визуальных эффектов усилителей изображения
    — реализовано размытие на освещенных ярких объектах (хотя может производить визуальные артефакты временами все еще)
    — Цветовая насыщенность NVG регулируется
    — Регулируемый эффект виньетки, примененный к границе NVG
    — Добавлена ​​анимация переключения фар к эффекту включения / выключения NVG
    — Улучшен эффект цветения, хотя его нельзя улучшить до дальнейшего улучшения конвейера шейдеров 🙁

    Источник

    Beef’s Shader Based NVGs v1.1.1 addon — S.T.A.L.K.E.R. Anomaly mod for S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

    S.T.A.L.K.E.R. Anomaly

    S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat mod | Released 2018

    The stand-alone mod S.T.A.L.K.E.R. Anomaly aims to be the most stable and customizable experience for fans of the S.T.A.L.K.E.R. games. It’s powered by the Monolith 64-bit engine, a custom fork of the X-Ray engine.

    Location
    Filename
    Category
    Licence
    Uploader
    Credits
    Added
    Updated
    Downloads
    MD5 Hash
    Embed Button
    Embed Widget

    Night vision shader for anomaly re-imagined. Now features MCM settings to adjust NVGs to your taste, a totally rewritten rendering pipeline, and a bunch more.

    Thanks to F.E.A.R and Haruka for Russian translation

    Introduces a shader based NVG effect to Stalker Anomaly, instead of the more limited .ppe effect. Currently replaces Gen1 thru Gen3 head mounted NVG effects. Can be expanded by modders to create additional effects, such as non-fullscreen NVG scopes and other possibilities.

    New Keybinding: Long press «N» (or your nightvision keybind) to enable/disable NVGs, short press to adjust brightness

    Follow future developments at Github.com

    Functions on DX10/11 only — future DX8/9 compatibility is possible, but I’m not touching it just yet.

    After installing this mod or making any adjustments to night_vision.h, you must restart the game and select DELETE SHADER CACHE or changes will not take effect. The Anomaly launcher recompiles its shaders from the gamedata/shaders folder ONLY if this option is checked. Once you have done this once, you will not need to do it again unless you make changes to head_mounted_nvg_shader.h or other shaders.

    1. If you have Glossy SSR, Enhanced Shaders, Arszi Rad overhaul, place these before Beef’s NVGs
    2. Install Beef’s NVGs
    3. If you are using Glossy SSR and Enhanced shaders, , use the included patch. now (currently the patch included with those mods is for NVG v0.9 and will not work)
    4. If you are using Enhanced shaders but not glossy SSR, use the included patch now.
    5. If you are using Glossy SSR but not enhanced shaders, use the included patch now.
    6. If you are using Arszi’s rad overhaul, use the included patch now.
    7. Configure MCM
      1. Calibration per-PC is still in its draft stage, a better process is in the works but this is one way to do it.
      2. First, load up in debug mode
      3. In MCM menu, turn min gain as high as it goes, and max gain as low as it goes
      4. Go outdoors in some map and change the weather to clear_1 and time to midnight
      5. Turn on Gen 3 NVGs and adjust the gain offset higher or lower until the moonlight on the ground and buildings just barely doesn’t wash out — after changing MCM setting you have to turn off and back on the NVGs for it to take effect
      6. Change the weather to cloudy_2_dark change max gain to 2, then turn off and on the NVGs. Quick press N until you are at the brightest setting. You should be able to see outside «ok» with Gen 3 but somewhat poorly with gen 1 and gen 2. If you want more brightness you can increase max gain slightly more. If you want to focus on ‘gameplay’ and don’t like the ‘realism’ then go back to step 5 and increase your gain offset so that the ‘base’ brightness is higher, then come back to step 6 and so on.
      7. Change the time to noon and keep the weather on cloudy_2_dark. Quick press N until you are at the lowest setting. Adjust the min gain in MCM lower until you can see during the day (should be somewhere between 0.3 and 0.5 generally)
      8. Adjust the number of tubes per generation as you see fit, as well as the overlays you want
      9. Close out the game and turn debug mode back off, and you shouldn’t need to adjust NVGs any more other than with a quick press of the nightvision keybind when you enter bright or dark areas.
    8. Profit

    Intent:
    I want to create NVGs for Stalker that mirror real-life NVGs, without overdoing it. Likewise, I also want these NVGs to be highly configurable, to allow users to edit them without having to dig through files to change lines of code. To achieve this, I created this shader-based NVG effect to fill what I saw as a missing piece of the Stalker experience.

    • Fixed small chance of NVG’s enabling before RegisterScriptCallback completed, causing the NVGs to get stuck in the «up» position, thanks to Lenny for coming across this
    • Now uses renamed folder structure from Mr Minotaur for better compatibility with MO2 and future updates.
    • Added NVG turn-on animations
    • Added NVG shader animations
    • Now requires shader_param_7, so its 100% not compatible with Enhanced Shaders Color Grading full shader controls, only the simple controls (or no controls)
    • Added controls for radius and vertical positioning of NVGS (for animation / scope compatibility)
    • Improved compatibility with Shader Based 2d Scopes (alternate sights still need fixing)
    • Improve performance potentially by unregistering unused callbacks when NVGs are disabled
    • Added additional checks to prevent issues when turning on / off NVGs while ADS and other actions
    • Fixed issue with glossy SSR patch
    • Fixed binocular compatibility
    • Added sound to brightness adjustment action
    • Added compatibility option for Shader Based 2d Scopes into MCM menu
    • Complete rewrite, added MCM Support
    • Separated image / lightmap /albedo as inputs to rendering
    • Updated comments in night_vision.h for advanced user-adjustable settings
    • Added separate sky adjustment to night_vision.h
    • Glitch effect from blowouts added
    • Auto-turn off NVG when PDA opened functionality (MCM configurable)
    • Prevent NVG’s from enabling when ADS (MCM configurable)
    • Compatibility with Glossy SSR / Enhanced shaders
    • Russian localization
    • Ability to set the number of tubes in each generation (MCM configurable)
    • Probably a lot more that I forgot
    • v0.9 — complete rewrite, introduces tons of new bugs, but improves performance/adjustability
    • v0.85 — updated for RC19 compatibility — patches may be out of date
    • v0.84 — updated all compatibility patches for Feel_Fried’s animations
    • v0.83 — version update for the people who downloaded .82 before I ninja-updated an error
    • v0.82 — added compatibility patch for Nav’s Definitive Masks
    • v0.81 — added two new configurations, brighter and brighter+arcade
    • v0.8 — fixed distortion, improved effects, implemented new features, uploaded to MODDB

    Источник

    Читайте также:  Панель приборов ваз 2121 назначение клавиш
Оцените статью
Электроника